The Cherry Tree - trailer

The Cherry Tree 2 min.

zondag 15 november 2009

Weetjes

 
Hier alvast een paar weetjes:

- In februari 2008 begon ik aan het idee voor de film.
 Pas in april 2009 begon ik de eerste frames te tekenen.

- De eerste versie was erg dramatisch en deprimerend en behandelde niet alle segmenten van de emotionele ontwikkeling die de kijker moet ervaren, zoals humor, spanning, drama, romantiek en actie. dus de hele script werd omgegooid. Pas in voorjaar 2009!!! had ik mijn nieuwe scenario klaar liggen. the shooting draft. ik heb uiteindelijk 13 verschillende versies geschreven voor the cherry tree. Want ik wilde met iets komen dat iedereen aan zijn eerste vriendinnetje moest laten denken.

- de film die me inspireerde was de manga-film "5 centimeters per second". daarin werd verbeeld hoe een jongen en een meisje door afstand nooit een ralatie hebben kunnen opbouwen... en ze zich altijd afvroegen of ze wel bestemd voor elkaar waren... een bijzonder mooie japanse animatie film over liefde op afstand. en toen wist ik, ik wilde ook een film maken over deze thema, want dit is wat ik ook heb meegemaakt als kleine jongen.

- deze film is tevens een ode aan mijn aller eerste vriendinnetje Asia, die ik toen ter tijd door de groote afstand alleen maar in de zomervakantie zag. Ze woont in Bulgarije voor zo ver ik weet, ik nog steeds in Nederland en heb haar in meer dan 10 jaar niet gezien. De chemie die we samen ooit hadden is juist wat ik op het witte doek laten zien. liefde, vriendschap en afstand!

En hopelijk dat het me lukt haar weer te vinden.


meer weetjes volgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

fb page

DE LOOK VAN DE FILM